måndag 8 juni 2009

Söndagsfiske rapport

(Ni ser bilder i föregående inlägg)

Vi stack runt halv 10, destination Norra Vättern. Jakt efter de lite större. Jag o Henke i hans båt. Farsan o gästspelaren Olle i farsans båt. Olle o co drog iväg då vi i andra båten skulle köra in nya motorn på vägen upp till Norra. Vi kommer upp ca 45 min efter o då hade farsan dragit en 6 kg`s. Precis när vi kastade iväg våra första kast så fick Olle en på 4,2. Henke fick en gädda ganska snabbt o det kändes som det kunde bli en ganska bra dag. Strax därpå så missar Henke ett riktigt bra hugg av modell större o grämer sig. Själv så hade jag ingen känning. Men det är ju kul när alla andra får fisk :D

Efter att nu fiskat i denna vik 2 ggr så kan vi konstatera att här finns fisk o här kommer vi fiska fler ggr. Men vi vill fortsätta utforska Norra Vättern som är helt nya fiskeområden för oss alla 4. Sagt o gjort o vi gav oss iväg o fiskade igenom en bra bit av Aspa Fjärden. Farsan o Olle plockade lite gäddor o även en Brax på 3kg som högg på en Jerk hehe. Jag o Henke hade tyvärr ingen större lycka när vi forskade på. Upptäckte träd på botten gjorde jag som fick kapa linan o där rök "ge fan i våra vatten" buster. Även Henke stötte på botten-napp AB som resulterade 1 buster/tafs på minuskontot. Vi börjar närma oss Hammarsundet o kan se det i fjärran men beslutar att längre bort tar vi oss en annan gång. Jag o Henke snackar om o fiska i en timma till o sen bege oss hemåt. Fan ska jag gå fisklös? tänkte jag. Nix pix sa spöt o jag kände ett trött hugg. Det var bara o veva in död vikt o det kändes då inte som nåt stort. Sa till Henke att det var en snipa på ingång. Dock så såg vi att det var en ganska fin när den närma sig båten. 7,3 kg visade vågen o nytt PB för mig. Skönt mos.

På väg hem så fick vi bensintorsk utanför Nässja. Bra med den vinden att vi inte hade ankare eller åror med oss :D Vi kunde drivit iväg en bit men farsan o Olle kom efter oss o slängde över en reservdunk. Mer bensin nästa gång. För det blir en hel del mer fiske "Overthere" kan jag lova.

Nästa gång Olle, så vill Henke o Jag att du tar med en större termos med kaffe. ok ? bra.. :D

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, det vore trevligt att få besöka dessa platser igen. Trevlig dag och en mytomspunnen plats.
Ingen bensin, tappade drag och inget kaffe... ja det är klart de ska dra den största gäddan då ;)
Tack för turen och grattis Macke.
Mvh Olle