måndag 15 juni 2009


Efter seger i Gäddodils "året storfisker" 2008 sattes ribban högt redan på årets första tur..


En tidig majdag tillsammans med Marcus(som skulle fixat i trädgården) begav vi oss ut på fiskafänge i tycklingevikens grunda vatten (Henke spelade visst fotboll). Ett gott gäng hyggliga pikes, det small bra ett tag. Topp på 8,68 kg, 110 ståtliga cm. Nytt PB!
BJ C41 Shallow kickade butt tillsammans med Nemo. Tack Marcus för landningen med blodvite och för repliken "Fan det är en stor jävel här som äter på en annan!" oh yes thats right..min buster.
Jag har ju tyvärr endast varit ute två turer i år, den andra gick av på Boren men Mackan och Henke. inte mycket att säga om då fisket sög men en rackare på 5,7 lurade jag upp på min nya BJ perch. visste att den skulle leverera. Sjukt fin.
Missade ju senaste norra turen, vilket var synd. Några nya turer på gång boys?
Jg är skitsugen på att jigga lite borre nån dag.
Jaja skitmåndag på er!

1 kommentar:

Mackan sa...

haha härligt att du kommit igång med lite bloggande. Förresten så vill jag bara säga att det var så lite så. Att du fick låna min shallow som DIN gädda ville smaka på. Varsegod

Visst är Henke Wesley Snipes tills vidare. haha Fast jag tror nog att det är jämt skägg mellan Henke o Kricke? Gurra har ju en 6,3 så han är ju safe. Mmm blir en viktig höst för de 2.