måndag 22 juni 2009

Skön tur igår

Igår så bjöd en av Gäddodils hangaround upp till dans. Jag o Linus gav oss iväg o mötte upp Olle. Efter en lång o snirklig väg med ögonbindlar så hade han lotsat fram oss till den "hemliga sjön". En mycket trevlig fiskedag så resulterade i många gäddor fast inga riktigt stora. Mest skitsnack där vi missade ett par hugg för att vi snacka för mycket hehe

Det blev stiljte o sol. Inte optimalt precis men en riktigt skön dag på sjön. Det blev Wesley Snipes marathon o vi slutade nog dagen med 15-18 gädds i båten. 3 rejäla hugg där en visade sig upp vid ytan direkt. Det var Olle som kände på de. Synd att vi inte fick upp nån av de. Olle lyckades även kroka en 11-12 cm aborre hehe. Jag hade faktiskt en aborre följare storlek ännu mindre.

Sen så döper ju jag mina drag. Kravet på att få döpas är ju att de först måste dra en gädda. Så i onsdags fick jag döpa ett nytt drag o igår så fick 2 nya drag döpas. Så vi kan välkomna "Mås-skiten, Bög-Buster och Kexet" till Mackes dragfamilj.

Olle var desperat o kroka allt :D

Inga kommentarer: