måndag 25 maj 2009

Boren fiske

Vi drog en sväng till Boren i lördags. Jag, Limpa o Henke. Givetvist så skulle solen skina o sjön låg nästan blank när vi kom. Det har vi inga bra erfarenheter av. Och det var helt dött. Vi testade även vänstra sidan av sjön eftersom det var dött på "våra" safespots. Då börjar det regna lite o vi börjar hoppas. Det resulterade i 30 mins arbete. Linus fick en gädda på 5,6 kg som inte gav sig utan en fight o den drog ett varv runt ankarlinan. Men det fixa vi. Gött mos, lite liv. Henke drog direkt efter en snipa o sen stod jag o snacka för mycket skit o missade 2 hugg. Rookie. Men 2 gäddor är inte roligt o man undrar vad som hänt.

För inte så länge sen så var det väl trollingtävling i Boren. Där de (ve o fasa) tar upp gäddorna. Tror det är de 3 största som räknas. Så i början plockas det väl en hel del som de till slut inte räknar för de fått större. Jag hörde att de som vann hade plockat 80kg gädda. Är ju så man ryser. Såna tävlingar borde ju bannlysas. Undrar hur många kg gädda som plockades upp av lagen den tävlingen. Värst av allt är ju att jag tror en sportfiskeklubb är med o arrangerar.
Blä på er

1 kommentar:

Anonym sa...

tar dem inte upp all fisk?För jag får aldrig nån fisk när jag är ute och fiskar