söndag 17 maj 2009

10a i Esox cupen

Var inne i torsdags o laddade med de sista pusselbitarna i fiske tävlingen som var i lördags. Inhandlade big bandit buster - skitmörten. O en titanium tafs då jag har lite problem med de tafsar som jag kör med. Kör med stålvajern. Den är ju så rörlig o tyvärr så brukar tafsen haka i kroka när jag kör vevstopp ibland. Irriterande så hälften vore nog. Nu har jag inte alls nåt strul med det, men det var skönare o fiska med förra tafsen. Ska testa runt lite o hitta nåt jag gillar. IAF så i fredags så var det dags o värma upp lite så jag hängde med farsan till Sommen för lite gäddfiske. De är ett gäng som åker dit samma helg varje år. Efter 8 timmars fiske hade jag fått 3 gäddor(snipor) farsan kamma noll. Galet trögt fiske o det bådade inte gott inför tävlingen. O som plåster på såret så gick linan av med nya bustern på. så ungefär en 3 hunka åt skogen.. Lika kul varja gång nåt flyger iväg..

Tävlingen då? Jo 24 båtar kom iväg ut på Boren. Sol o till en början ingen vind. Började blåsa på lite mot slutet av tävlingen. Alla båtar drog norr ut så även vi. Men så grymt klart vatten o så lugnt att det kändes så kört,så kört. Inte så vanligt att man på 4-5m djup kan se botten så klar som man kunde. Tröstlöst o fiska. O inte ett napp, inte en följare på 3 timmar. Vi skippade norra o drog mot några kända trollingställen. Körde med haspelspön o wobblers. Gäddfluga o fan o hans moster, men inget hände. O så drog vi då till stället vi först hade tänkt åka till. Redan på mitt andra kast så tappade jag en gädda. En gädda som troligtvist blivit mitt nya pb.Tung jävlar o spöt stod som aldrig förr. Men släppte alldeles för snabbt. Buh.. Farsan började hetsa lite, att vi inte hade råd o tappa några hehe jaja. Så jag tappar en till. Kändes riktigt kört då. MP o hans partner gav upp o åkte hem :D Men till slut så fick jag då upp en gädda o även farsan senare. Men tyvärr så fick vi inte en 3e. Vi slutade 10a på 2 gäddor. Att det var trögfiskat vittnade 8 fiskelösa team om. Jimmy ringde o var även han trött på det. De hade haft följare på sina första kast o trodde på en bra dag. Men sen så var det helt dött.

Det ryktas om att det ev blir en hösttävling också. Då får några fler från Gäddodil se till o va med. Roligt med första tävlingen, träffa lite andra fiskare. Rekommenderas starkt.

Skitfiske på er

Inga kommentarer: