onsdag 4 augusti 2010

Usch o ve

Ja nu så är Linus o Henke uppe i stugan vid Tisnaren. Henke har trailat upp båten o det ska bedrivas fiske hela morgondagen. Abborre först o främst tror jag. Men gäddtokiga som de är så tror jag nog att det kommer flyga ett par jerkbaits först. Själv så skulle jag hängt med men fick som vanligt min dröm spräckt då min sambo meddelade att vi givetvist var bortbjudna. Sånt där kommer jag aldrig ihåg.

Men nu kanske jag ändå hinner ut en sväng imorn. Dock i norra vättern då farsan skulle ut med en polare. Jag avvaktar vädret imorn o får se. Det har varit fruktansvärt dåligt med fiske nu. Räknar med o ta ifatt en hel del fiske i höst då Sandra ska va lite mammaledig o jag har semester. Men det är givetvist även det en dröm som väldigt lätt kan spricka. Jag är inte bitter jag

Skit på er. Skitfiske menar jag

1 kommentar:

Limpa sa...

Jag anar faktiskt en "viss" bitterhet min gode vän! Men grönare tider kommer (förhoppningsvis jävligt snart!) Dags att lägga upp Öregrunduppdateringen nu typ två månader efter!