måndag 8 mars 2010

Nytt spö?

Ja det hoppas man ju på. Har ju 2 jerkspön men vill ändå ha ett nytt. Man kan aldrig ha för många. Är lite småsugen på BFT`s nya. Det allra första Jerkspöt jag köpte var på rea o det var ett Maxximus spö. jag o Linus köpte ett var. Funka väl o börja jerka med när man var nybörjare. Rullfästet är under all kritik o rullen sitter inte fast. Sen så är inte handtaget heldraget så att säga. Du kan hålla längst ner o under rullen, däremellan så är det inget handtag. Jag vill ha ett helt handtag så att säga. Plus att jag vill ha ett 2 delat. Det får va slut på o krångla med spön i bilen på fiskeresor.

Av en tendens så har jag startat fiskesäsongen med en tur i hemliga sjön med Olle. Blir det så iår igen? Ja det får man väl hoppas på. Dumt o bryta en tradition liksom. Sen kan ju den satans jädra isen sätta stopp för det fina vårfisket iår. Man får hoppas på varmt väder o mycket vind ett tag nu :D Det är ju snart mitten av mars o för 2 år sen så var jag med farsan i Boren när han drog en 15+ gädda. Nu får man inte ens i båten nånstans. Tss

Buster har släppt 18 nya färger iår. Fanns 2 som jag kände att jag skulle vilja köpa. Men många känns igen i gamla färger tycker jag. Sen alla nya med bruna nyanser såg ju typ likadana ut?5-6 drag som såg lika ut. Jajaja finns ju idioter som en annan som köper`t ändå. Nä iår så ska jag köpa de som jag blev av med förra året. Man har ju favoriter man fiskar med. resten ligger ju bara i lådorna o används väldigt sällan. Ska sikta på o utöka sortimentet istället. Ha lite mer olika modeller. Pig levererar galet mycket för Olle o jag har fan inte en enda. Pig o nån hellhound måste inköpas. Blir en resa in till Olas snart. Eftersom man snart fyller 30 så kan det va bra för de därinne o veta vad jag vill ha :D

bajsfiske

Inga kommentarer: