fredag 26 mars 2010

Mögel !

Lät fiskeväskan stå i garaget denna vinter. Det var väl dumt det. Jag har den stora Esox Lucius väskan. När jag skulle bära in den för att lägga i nya drag så såg jag att det var lite mögel på utsidan av väskan. Inte så mycket, men ändå. MÖGEL.. blääää

Ska ta med mig väskan till jobbet för vi har en hel del rävgift härnere. Det ska väl gå o få bort. Vill ju inte köpa en ny väska då man vill slänga cash på andra coola saker denna säsong :D

Nu börjar man se lite grönt. Lite gräsmattor osv. Men is-fan ligger så stolt över sjön. Med tanke på hur länge isen låg förra året, så får vi nog vänta en bra stund iår med. Men snart Olle, snart snart så får vi väl ta premiärturen i hemliga sjön !! Av nån anledning så har jag haft premiärfisket där nu 2 år på raken.

2 kommentarer:

Ole´ sa...

ÅNGEST, FRUSTRATION, och en "stolt" is som ligger !!!

Om det piskar på med regn och vind så hoppas jag att det finns chans till fiske i påskhelgen. Hoppas, kanske, möjligen att det kan bli då.

Det längsta kastet kommer troligen bland de allra 3 första. Då när man tror man är kung och får ett "switrtchhhhh" - professional overun - bete och tafs i perfekt 48 gradig båge 80m bort. Just skulle det faktiskt ändå kännas OK ;)

Mackan sa...

Då vet man att fisket är igång iaf :D