onsdag 27 april 2011

Thailand

Mackan här


Det blev lite sötvattensfiske i Thailand. Bottenmete stod på tapeten. Ett fiske som jag absolut inte sysslat med. Mecka feeders o sitta chilla tills det tjuter hejvilt i rullen. Galet skoj o vilken kick det var. Bottenmete kommer jag lägga till i min arsenal i sommar. Mersmak!!








Min första fångst blev en finfin karp






Olle med en fin fångst o ett finurligt leende



Pappa med sin första Mekong






Vi satt en heldag vid sjön i en hejdundrande värme. Rullarna tjöt som fan, det var hårda kamper där fisken vann en hel del (mycket beroende på utrustning :D ) Men vi hade en grym dag där vi 3 o sen 2 britter hade bästa fisket. Grymt impad av den grabben som måste varit mellan 10-12 år. Fiska det kunde han o han stod pall för rusningarna o den hårda kampen. Men grymmaste fisken fick helt klart en britt som stod 2 bungalows ifrån oss. De hade en liten håv så jag hade redan fått springa bort 2 ggr med våran håv o hjälpt han landa mekonger. Sista gången så hade han en fet karp på ca 15 kgs. Superfet o fin som fan. Ångrar att jag inte sprang o hämtade kameran där. En mycket trevlig fiskare med en liten annorlunda son.

Inga kommentarer: