måndag 7 februari 2011

2011

Mackan

Limpa har redan nämnt vårt bedrövliga år 2010. 2011 får bli lite nytändning. Mer tid finnes då knoddarna blivit äldre. Jag sitter nu på jobbet o blickar ut över Vadstena viken. Isen ligger innanför piren. Förra året var det is i vikarna i maj. Limpa har ju som sagt sitt PB i dessa lokala vatten. Det blir till att utforska dessa vatten lite mer iår. Inte ofta man kan ta cykeln till ett fiskepass. Detta måste man ju uttnyttja o iaf fiska lite kontinuerligt här så man får en hum om hur fisket kan va här. I början av mars har jag iaf tänkt o attackera detta vatten. Ska bli intressant o se resultatet.

Ska för övrigt fiska rätt hårt i mars då man lite tokigt bokat en Thailands resa hela April. Mitt i fisket. Men det finns väl fisk där med. Farsan ska ju med o en annan fisketokig fan ska också med. Vi pratar då om Olle som jag för övrigt bör hinna med o ta ett fiskepass med innan vi åker. Hemliga sjön var det länge sen vi var i o har bara isen släppt så kör vi ett pass där i mars med.

Ska också föreslå ett vad med mina kolleger i Gäddodil. Det vadet ska gälla 2011 o innefattar givetvist störst fisk. Men med lite föreskrifter så att säga. Limpa o jag går in i 2011 med stora förhoppningar om att fånga en 10+ . Blir en galen jakt på det. Limpa kommer nog även fortsätta satsa vidare på aborrefisket också.

GÄDDJÄVLAR PÅ 10+ SE UPP FÖR NU JÄVLAR SKA JAG TA ER!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mackan:
Utan min frus vetskap har jag planerat en fre-sön i Stugan vid hemliga sjön i Mars......

/Olle

Mackan sa...

Härligt. Count me in :D

utan min sambos vetskap med :D