söndag 5 september 2010

Abborre på 1,3 kilo!


Då var det mål på en kilosabborre som jag satt upp för året avklarat! Med marginal dessutom..

Jag hängde idag med Team finns i sjön på ännu ett Borenpass. Det första av höstens strapatser. Dagen var vigd till gäddfiske men jag tänkte redan när jag packade på de randiga och tog med jiggspöt..

Åkte ut vid nio och hade ett makalöst segt fiske, fyra snipor och några tusenbröder. Vid tre åkte vi in och hämtade Anton som hade jobbat. Ut igen och försöka att förtränga morgonens misslyckande. Av erfarenhet kan det smälla stort med Anton i båten och så även idag men jag fick äran att hålla i spöt.

Jag trodde jag fått på en gädda i tre kilos klassen, när den börjar närma sig båten ser David att det är en abborre modell större, det kändes absolut inte som en randig. Nervösa sekunder innan den tryggt av David kan landas i båten. Stora skälvan inträffar, ben och armar skakar.. kan det vara närmare två? Vågen stannar på 1,3 på gäddvågen, lite för en så stor abborre men den var väldigt smal för sin längd. Självklart fick den simma åter och växa på sig. Men höjt PB med 500G, årets mål krossat, fy fan så underbart!!!

(Tack för jag slapp bada grabbar)

Lite oförtjänt kanske, har lagt fyra halvseriösa pass i år på borre och desutom fick jag den på jerk mellan jiggdängandet men det är kompensation för tidigare års uteblivna storfiskar. Tur har man inte det förtjänar man som det heter.

Nästa år blir det fler (och seriösare) pass och 1,5 ska vägas in!

Skitfiske på mig.




3 kommentarer:

Mackan sa...

ser ut som en liten mört

Anton sa...

Du får bada nästa gång och då e det inte varmare i vattnet ;)

Anonym sa...

Stort grattis till en riktigt vacker borre .
Mvh Olle