söndag 6 juni 2010

Gästspel med Team finns i sjön

David med catch of the day


I lördags var jag ute med David och Anton i Team Finns i sjön. De är erfarna Boren-fiskare med sjön som hemmavatten. Vi har länge pratat om att fiska tillsammans och nu bar det av för den första av många kommande turer. Jag tog med mig bugg-utrustning och spionkamera för att dokumentera detta och se vad som gjort dem så framgångsrika i Esox-tävlingarna..

Jag har mestadels haft riktigt skitfiske på Boren, trots detta kände jag ändå en aning hopp fast jag drog upp locken och möttes av strålande sol och vind på 1sm.

Utan att avslöja deras spots och trix så kan jag säga att jag blev positivt överraskad. Tror första gröna kom efter tre-fyra kast, där jag fick en smal 3,5 kg´s. Sedan kom det två av modell "mindre".
Vädret var genomgående strålande men under en period tilltog vinden lite, då satt det ett par igen, bland annat tog Anton en på 4,7 kg.

Dagens behållning stod David för med fisken på bilden ovan, 6,5 kg som gott kunde vägt lite mer av längden att döma. Bra fajt och fin fisk!

Bra fördelat med 7 fisk i båten, Jag två, Anton två och David tre.

Tack ska ni ha grabbar för en kanondag, det gör vi om snart igen!

Läs mer om David och Antons bravader samt se deras fina fångster på:

www.teamfinnsisjon.blogspot.com/

/Linus

2 kommentarer:

Anton sa...

Nästa gång får vi hoppas på lite mer "skitväder" så vi kan dra lite fler stora :) och lr mer fisk iaf. Det var en mycket trevlig dag så hoppas att vi snart gör om det.

David sa...

OO nästa gång kanske vi kan visa dig de riktigt heta platserna!!!